Melden van schade, verlies of diefstal

Is je product beschadigd, verloren of gestolen? Dat is vervelend! Laat het ons snel weten. Wij regelen de rest.

Product heeft schade

Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via de Klantenservice of online in jouw Coolblue-account.

Is het product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter?

  • Meld je retour aan, dan zorgen we dat er een reparatie-afspraak wordt gemaakt.
  • Binnen 24 uur na je melding, maakt de fabrikant een afspraak met je om jouw product bij je thuis te repareren.
  • Bij een ophaling komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefonisch op de hoogte gesteld.
  • Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefonisch.
  • Wat mag je van Coolblue verwachten bij schade aan je product?

    Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar Actua. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:

    • 1. Je product wordt gerepareerd
      • Als de kosten van de reparatie lager zijn dan 75% van de aankoopwaarde (bij mobiele telefoons in het geval dat de reparatie minder kost dan de gehele aankoopwaarde), wordt je product gerepareerd. In dit geval ontvang je per mail een betaalverzoek van je eigen risico van Actua. Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaardgarantietermijn van 2 jaar valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.

      • 2. Je krijgt shoptegoed
        • Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan 75% van de aankoopwaarde (bij mobiele telefoons in het geval dat de reparatie meer kost dan de gehele aankoopwaarde), krijg je de aankoopwaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier gaat je eigen risico nog van af, dat verrekenen wij voor je. Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken op de website. Via onze Klantenservice kun je het dan bestellen zodat je je shoptegoed kunt gebruiken.

          In dit geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd. Hiervan stuurt Actua je een bevestiging.

          Wanneer je de verzekering maandelijks betaalt, is de minimale looptijd van je verzekering 12 maanden. Als je binnen het eerste jaar van je verzekering shoptegoed hebt gekregen van Coolblue, wordt daar het restbedrag voor de verzekering op in mindering gebracht.

        Product is gestolen of verloren

      • Doe in geval van diefstal altijd binnen 48 uur aangifte bij de politie.
      • Gaat het om je mobiele telefoon? Bel dan ook je provider om de simkaart te laten blokkeren.
      • Vul daarna het schadeformulier van Actua in.
      • Wat mag je verwachten bij verlies of diefstal van je product?

        Na het invullen van het schadeformulier krijg je een mail van Coolblue met daarin shoptegoed ter waarde van de aankoopwaarde van je product. Hier wordt nog wel je eigen risico op in mindering gebracht. Zo kun je meteen een nieuw product uitzoeken.

        In dit geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt de verzekering dus beëindigd. Hiervan stuurt Actua je een bevestiging.

        Wanneer je de verzekering maandelijks betaalt, is de minimale looptijd van je verzekering 12 maanden. Als je binnen het eerste jaar van je verzekering shoptegoed hebt gekregen, wordt het restbedrag dat je nog moest betalen voor deze verzekering afgetrokken van dit shoptegoed.

        Heb je vragen over de verdere afhandeling? Dan kun je Actua ook bellen: 010 - 4477100.

    Eerder bekeken door jou